Fabrica de chibrituri şi cursurile de limbi străine pentru firme
Ionescu are o fabrică de chibrituri, o afacere prosperă într-un oraş în plină dezvoltare. Nu există familie în oraşul Scârţeşti, care să nu folosească chibriturile Ionescu. Poţi să te convingi singur! De treci prin oraşul lor, cere unui localnic un foc. 99,9% dintre cei pe care-i vei opri, vor scoate din buzunar, cu un zâmbet larg, o cutie de Ionescu. Şi mai mult ca sigur te vor pune să o păstrezi, pe post de suvenir.
Nu există niciun dubiu că afacerea lui Ionescu e pe val. Are vreo 30 de angajaţi în fabrica lăsată moştenire de tatăl său. Pentru a păstra tradiţia, sunt toţi localnici, plus că foloseşte mâna de lucru din oraşul natal pentru a ajuta la dezvoltarea economiei locale.
S-a extins în câțiva ani pe piața națională. Azi Ionescu are şedinţă pentru a pune cap la cap următoarele parteneriate. Sună telefonul… Ionescu refuză apelul, dar secretara, insistă asupra faptului că e o convorbire internațională ce n-ar trebui ratată…
Momentul în care-şi dă seama că are nevoie de cursuri de limbi străine pentru firme
Se scuză şi se retrage câţiva paşi de restul colegilor de şedinţă…
– Alo!! Spuneți vă rog.
– Hello! Excuse me… My name is John, worldleader in matchmaking. I would like to speak with someone in English.
Pe Ionescu îl iau transpirațiile. Nu știe o boaba engleză. Nu s-a gândit ca va avea vreodată nevoie de limba asta la făcut de chibrituri. Că astea nu au nevoie de traduceri, aşa că se descurcă să se aprindă în orice limbă. Se uita în jurul lui, ruşinat, îi privește pe cei din sală și strigă:
– Ştie cineva engleză??
Un bărbat micuţ de statură, cu părul pieptănat într-o parte, ce poartă ochelari cu lentile groase, ridică mâna…
– Eu…
– Vino repede…
Convorbirea celor doi durează o vreme, micuţul ochelarist fiind nevoit să-i traducă Ionescului, tot ce discuta cu John la telefon.
Pune receptorul în furcă, se întoarce la scaunul lui. Îşi propteşte ambele mâini pe masă şi spune:
– Avem o problemă. La noi în firmă, toţi angajaţii cunosc engleza de prin filme, pe când se uitau la seriale. Aşadar, avem urgentă nevoie de cineva care să predea tuturor angajaţilor cursuri de engleză, dar neapărat să fie o engleză tehnică. Americanii vor să facem schimb de experienţă.
În sală e linişte totală… tot Ionescu continuă, adresându-se secretarei.
– Ai la dispoziţie o jumătate de oră să găseşti pe cineva dispus să ne ajute prin cursuri de limbi străine pentru firme. Vreau ca toţi angajaţii mei să înveţe de azi înainte engleza, iar asta cu mine-n frunte. Suport eu toate cheltuielile.
Parteneriatul care se intrevede la orizont e o oportunitate pentru întreaga firmă mai ales că John, americanul, doreşte să facă un schimb de experienţă între angajaţii fabricii de chibrituri din Scârţeşti şi cei din America. Dar pentru a se putea fructifica, ar fi ideal ca angajaţii lui să poată comunica şi să înţeleagă diferiţi termeni tehnici, ca astfel să poată asimila experienţă şi noutăţi pe piaţa chibriturilor.
În scurt timp, secretara se întoarce cu un bilet pe care-l pune în faţa şefului: agenția de traduceri Swiss Solutions, dar nu înainte de a-i sublinia faptul că această agenţie este în topul celor mai importanți 20 furnizori de servicii de traduceri specializate din Europa de Est, conform clasamentului realizat de Common Sense Advisory. Acesta a fost momentul în care Ionescu a realizat că o latură importantă în succesul afacerii sale este cunoaşterea unei limbi străine.
O ştia în sinea lui, demult, doar că era nevoie de un moment ca acesta să-i reamintească care sunt priorităţile pentru o afacere de succes.
După câteva luni, Ionescu răspunde la telefonul din biroul său:
– Hello. Do you speak english.
Răspunsul a venit prompt:
– Of course…
Pe cei de la Swiss Solutions îi găsiţi şi pe facebook...
Asta e povestea lui Ionescu.
De ce a fost nevoie de un astfel de text!? Pentru a scoate cumva în evidenţă necesitatea acestor cursuri străine pentru firme. Fiecare dintre noi învăţăm o limbă străină la nivel general de care ne folosim pentru conversaţie. Dar de cele mai multe ori informaţia primită la şcoală nu este suficientă pentru a te descurca la locul de muncă. Credeţi că s-ar fi descurcat angajaţii de la fabrica de chibrituri, cu o engleză învăţată din filme, fără a cunoaşte elemente tehnice, cuvinte care sunt strict legate de domeniul în care activează? O limbă străină de specialitate predată de o agenţie cu experienţă în domeniu este până la urmă soluţia ideală pentru ca angajaţii să ducă afacerea la un alt nivel…
Acest articol a fost scris pentru competiţia SuperBlog 2017, proba cu numărul 7 „It takes two to tango. The words are on us!” sponsor agenția de traduceri Swiss Solutions
1 răspuns
[…] Fabrica de chibrituri şi cursurile de limbi străine pentru firme […]