Caracteristicile de baza ale anvelopelor
Daca ne referim la anvelope de iarna, anvelope all season sau anvelope de vara , caracteristicile de baza sunt valabile pentru toate cele 3 tipuri.
Tip de anvelope
Aceasta indică tipul de vehicul care se potrivește anvelopei: LT (camion ușor), T (rezervă temporară) și ST (remorci speciale).
Lățimea cauciucului
De asemenea, denumită lățimea secțiunii, aceasta este lățimea anvelopei (sau a grosimii) în milimetri, dacă este măsurată de la cel mai extins punct a anvelopei din flancul lateral exterior până la cel mai larg punct al peretelui lateral interior. De ce milimetri? Acesta masurare a provenit din Europa, care folosește sistemul metric.
Aspectul
Aceasta identifică raportul de aspect al anvelopei, care este raportul dintre înălțimea peretelui lateral al anvelopei și lățimea pneului. În acest exemplu, înălțimea peretelui lateral al pneului este de 55% din lățimea sa. Cu cât raportul este mai mic, cu atât este mai mică înălțimea peretelui lateral, ceea ce înseamnă o virare mai bună.
Constructie
Aceasta se refera la construcția interioară a anvelopei, care este „radială”. Aproape fiecare pneu de pe șosea are o construcție radială, ceea ce înseamnă că, corzile straturilor de carcasă din interiorul anvelopei „radiază” direct de la o parte a anvelopei la alta. Alte litere folosite sunt D, pentru construcții diagonale și B, pentru centuri de siguranță.
Uzura
Aceasta se refera la rata de uzură a anvelopei, comparabilă numai cu celelalte anvelope din cadrul liniei producătorului anvelopei. 100 este gradul de bază. Prin urmare, o anvelopă cu 200 ar rezista teoretic de două ori mai mult pe sosea, comparativ cu o anvelopă cu 100.
Tracțiune
Gradele de tracțiune sunt AA, A, B și C (cu AA fiind cel mai înalt grad). Acestea reprezintă capacitatea anvelopei de a opri direct pe trotuarul umed ca măsură pe o pistă specificată. Orice pneu evaluat sub C este considerat inacceptabil pentru călătoriile rutiere.
Temperatura
Gradele de temperatură, de la cea mai mare la cea mai joasă, sunt A, B și C. Acestea reprezintă capacitatea anvelopei de a disipa căldura în condiții controlate de interior. Orice pneu evaluat sub C este considerat inacceptabil