Cafenea pe trei roţi – franciză de succes
Innovation game: Construiește o franciză de succes!
Sora mea, Irina, era prinsă în trecut, în foarte multe jocuri de strategie, un fel de viaţă virtuală în care construia şi lupta pentru un scop: un caracter- personaj cât mai puternic.
I-am cerut să-mi explice diferenţa dintre realitate şi virtual şi din vorbă în vorbă am ajuns la o înţelegere. Ce ar fi să ne imaginăm fiecare, jocul nostru, în care să avem ţeluri, dorinţe şi să vedem care este într-un final rezultatul? Ca în orice joc şi mai ales într-unul de strategie, în care îţi iubeşti caracterul – personajul, orice s-ar întâmpla între timp, ţelul tău este cucerirea şi învingerea.
Am închis ochii şi am intrat în jocul meu virtual. Miza jocului: gestiunea unei francize de succes!
România anilor 1996:
La câţiva ani după Revoluţie, reclamele despre cafea ajunseră în ţara noastră. Erau lucruri despre care nu ştiam nimic, totul mi se părea strălucitor…
2001:
Încă de pe băncile şcolii generale, mirosul cafelei din sala profesorală m-a cucerit. Atunci mi-am promis că voi face orice este posibil ca cei din jurul meu să simtă cu adevărat aroma şi puterea gustului de cafea adevărată. Nu ştiam cum voi face acest lucru, dar mi-am promis că voi reuşi!
Anii 2014:
Ce faci când salariul pe care-l ai nu-ţi mai satisface nevoile? Renunţi la viaţa de angajat? Dar ce să faci după? Am învârtit pe toate părţile toate variantele şi am căutat idei de afaceri. Am ales astfel să devin antreprenor pentru că asta nu aduce doar succesul, ci şi un antrenament continuu pentru tine. Căutând idei, am descoperit faptul că pentru mine o afacere pornită de la zero nu mă avantaja, şi-atunci mi-a rămas varianta de francize.
De ce nu este pentru mine un start-up benefic? Piaţa business-ului are nenumărate oferte, însă soluţia de a porni totul de la zero, începând de la construirea unui brand, promovarea etc, sunt paşi ce duc cu greu la succes şi care deseori eşuează. N-am vrut asta! Aş fi pierdut timp şi bani.
Franciza însă se pliază ca o mănuşă, fiind în acest moment cea mai bună oportunitate de afaceri. Franciză, pentru că oameni, întotdeauna vor aprecia un produs cu mare succes, şi astfel se pot bucura la ei acasă de acesta.
Franciză made in Germania
Însă, până la a mă „arunca” în afacere, este importantă analiza pentru selectarea celor mai bune francize profitabile şi a vedea care dintre ele corespund profilului meu şi a finanţelor disponibile. După o analiză amănunţită, decizia finală a fost The Coffee Bike: cafeneaua mobilă pe trei roţi! O investiţie care ajunge până la 26.000 de euro, dar care aduce şi profit pe măsură indiferent de sezon. Mi-am dorit altceva, afacerea dintre mine şi cafeneaua mobilă, care este deja inventată şi testată din anul 2010 de doi tineri din Germania, care la doar un an de la lansare, devine franciză şi primeşte premiul I pentru „Cea mai bună nouă iniţiativă în Germania”. Şi-atunci mi-am zis: de ce să n-am succes din prima clipă în care m-am urcat pe bicicletă?
Ziua 0: îmi doresc bicicleta.
Ziua 1: După semnarea contractelor, bicicleta poate fi pusă în mişcare. Am o afacere de condus aşa că studiez harta afacerii şi harta la propriu, stabilind precis şi cu atenţie traseul către oameni şi către succes. Singura necunoscută ce trebuie rezolvată este să duc misiunea la un alt nivel, iar asta implică dorinţa şi puterea mea de a reuşi ceea ce îmi propun.
De ce The Coffee Bike? Pentru că România are toate calităţile, toate oportunităţile şi ofertele pentru a pune în valoare un plan de afaceri pe trei roţi. Pentru că, odată implementat în diverse zone ale ţării, punem în valoare atât gustul produsului, cât şi importanţa mişcării. Prin The Coffee Bike în România sar astfel peste foarte multe etape care m-ar trage înapoi.
Ziua 3: Însă pentru comercializarea cafelei outdoor cum ar fi zonele publice, cu trafic intens, care au dealtfel cel mai mare impact, am nevoie de aprobarea primăriei. Un hop peste care, după multe întâlniri, solicitări şi discuţii l-am trecut. Un alt important segment de dezvoltare este prezenţa la diferite evenimente cum ar fi târgurile, nunţile şi tot ce ţine de evenimentele private. Aici, mă ajută foarte mult faptul că lumea deja mă cunoaşte din zonele publice în care The Coffee Bike şi-a făcut simţită prezenţa. Totuşi pentru a avea siguranţa unui câştig garantat, promovarea e mama succesului. Aşa că, promovez produsul prin campanii door – to- door cu ajutorul angajaţilor mei, dar şi prin flayere, publicitate la TV, în presa scrisă şi radio.
Ziua 4: Încep să servesc oamenii cu specialităţi de cafea şi totodată gustări care pot fi servite pe lângă această băutură. Coffee-Bike are şi ceaiuri, dar şi sucuri proaspete de fructe. Capacitatea de a o folosi fără sursa externă de apă şi curent îmi oferă un atuu valoros, până la 18 ore de operare, putându-mi desfăşura activitatea aproape oriunde.
Ziua 5: Bun! Arunc ochii pe ecran şi urmăresc level-ul: sănătate 100%, viaţa 100%… acum trebuie să mă concetrez pe nivelul maxim la care pot să duc afacerea pentru a câştiga profitul dorit. Nu mă mai concentrez pe nimic altceva, aşa că-mi pun mintea la treabă şi scot strategul din mine.
Ziua 6: Deşi în business există o aşa zisă „junglă” unde se ivesc o mulţime de lucruri asemănătoare, iar în lumea afacerii mele cafeaua este peste tot: birouri, aparate de cafea cu fisă, benzinării etc., trebuie să răzbat şi să driblez printre „cafelişti”. Trebuie să „împing” bicicleta mea cu cafea mai presus de toate „ofertele” asemănătoare şi să fac din ea ceva unic.
………………………………….
Ziua 90: mi-am mărit parcarea…tot Reghinul miroase a cafea. Astăzi îmi ajung celelalte 5 biciclete….Cluj, venim!!!
Ziua 150: Am învins!!!
Game over!
sursa foto: francize.ro
Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2017
1 răspuns
[…] Cafenea pe trei roţi – franciză de succes […]